Witam na moim blogu, który poświęcony jest Łucznictwu tradycyjnemu i historycznemu. Miłego oglądania. MUMIN

Welcome to my blog, which is devoted to traditional and historical archer. Enjoy watching. MUMIN

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Bober

Niedawno zdałem sobie sprawę ze nie prezentowałem na blogu jeszcze tego łuku
wykonałem go z drewna jesionowego o grubych słojach 6-8mm co w efekcie dało mi łuk bardzo lity bez zbędnych pustych przestrzeni które tworzą słoje przewodzące wodę
tym oto sposobem uzyskałem łuk o sile 20kg


Kilka godzin poświęconych profilowaniu pozwoliło mi uzyskać brak ułożenia za cięciwa...


... i zadowalający profil



Gryfy wzorowane na łukach Skandynawskich
 Na górnym gryfie nawierciłem otwór dla rzemienia będącego stoperem dla cięciwy












Na grzbiecie zachowałem pierwszy słój

 Majdan obciągnąłem czarną skórą z wyhaftowaną plecionką zaczerpniętą z jakiegoś wikińskiego kamienia runicznego

Smaku dodaje pusty sęczek na krawędzi



















 
Zdjęcia robione wczesną wiosną na żeremiach bobrowych 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz